Tuesday, January 1, 2013

cerita dia

kata orang tak kenal maka tak cinta. sudah kenal hati akan timbul rasa sayang.
kamu siapa? kenapa begitu dalam masuk ke hati ku?
ya kita tak mungkin kenal. apatah lagi untuk bertegur sapa bila kita jauh terpisah.
aku baca kisah kamu, tak pernah jemu!

dulu,
kita tak pernah kenal. dan tak mungkin kenal.
baca tulisan hatimu, ada seribu rasa menusuk dada.
kerana kamu aku jadi suka. kerana kamu aku jadi duka.
yang ku tahu kita cukup jauh terpisah.

sekarang,
kita masih tak kenal. dan tak sempat berkenalan.
aku rasa rugi. rugi tak selami hatimu.
aku masih baca kisah mu, tapi sudah abis tentang kamu.
ingin ku katakan di mana lagi aku akan cari ganti
aduhai peliknya hati,
aku bisa mengalir airmata untuk kamu yang tak pernah wujud dalam hidupku
dan ku sedar kini, nyata kamu telah pergi selamanya..
dan hari ini, aku menangis kerana pemergianmu..

anehnya hidup bila kita tak saling kenal tapi aku bisa rasa derita hidupmu.
dan yang ku tahu, kamu terlalu kuat dan baik.

wahai saudara seagamaku, adik ku, sahabat jauhku, aku mendoakan kamu aman di sana.. al fatihah buat mu d sana~~


 

No comments:

Post a Comment