Thursday, May 17, 2012

beranikan diri

hari ini bangun dari tidur. tiba-tiba rasa ingin berkongsi sesuatu untuk kamo-kamo semua. jadi saya fikir baik saya publish akaun blog ini. then, saya dah lakukan. kepada semua yang singgah baca dan mungkin komen, thanks awak-awak. =)

ya, saya perlu berani. perlu jadi yakin diri. tak itu tidak bermaksud sampai saya perlu terjun bangunan 18 tingkat atupun paling kurang buat aksi stunts women tanpa apa-apa safety. =) hari ini pertama kalinya saya publish akaun tau.

kadang-kadang teringin seperti orang lain yang selamba sahaja cerita itu ini. dan yang baiknya, semua cerita itu sebenarnya ada motif masing-masing. even sekecil-kecil ayat, masih terkandung seribu makna. hidup ni, kita kadang-kadang perlu jadi seorang yang cukup sensitif. cukup teliti. baru lah paham makna semua tentang tulisan yang tidak mampu lisan ungkapkan.

memang. saya kurang bijak ucap rasa dengan lisan. itu saya cukup akui. saya tiba-tiba boleh hilang kata. jadi bisu. jadi pemalu. tapi cukup lah kalau kamo tahu yang saya tidak pernah ingin jadi begitu. saya tidak buat-buat untuk jadi seperti itu. its natural on me. terlalu banyak yang saya cuba lakukan untuk jadi seperti siapa saya dalam tulisan-tulisan saya.tapi masih saya tak mampu. sebab itu, saya bila terlalu ingin bercerita tapi tidak tahu dengan siapa. pada siapa. dan mungkin bila terfikir bahawa betapa pemalunya saya ini. terus saja saya padamkan niat di hati. lalu menghadap hadiah pemberian ayah ini untuk tulis apa saja yang saya rasa waktu itu.

walau kadang-kadang saya terlalu beremosi. itu hanya sebab saya jarang bercakap. jarang sua pendapat dalam fikiran. dalam hati. walhal, bila mereka-mereka yang sudah terlalu kenal diri saya, mereka akan katakan bahawa betapa saya penuh dengan idea gila. yang ini mesti korang tak percaya kan? sebab saya nampak ayu je kat luar. hahaha~~ saya memang ayu. tapi saya boleh jadi super active juga la.. panjat-panjat gunung, camping-camping, lari-lari anak semua saya boleh survive kot. :') so kalau nak buat aktiviti tu jangan lupa ajak saya join sekali la ye..

No comments:

Post a Comment