Saturday, March 17, 2012

catatan tak berbalas

pekak kan telinga. mati kan hati. buang rasa. telan kata. tahan setiap titisan air mata ini.

awak pernah tak tonton cerita 'AKU BUKAN BODOH'? dengar je butir kata itu, apabila dia berlalu pergi, buang sahaja ke dalam tong sampah besar di luar pintu. dekat tangga luar sana.

saya dengar DJ eraFM tadi. nyaris saya emo tapi tuhan masih sayang saya dan sentiasa akan sayang. saya pejam mata rapat-rapat. serapat-rapatnya. saya tarik nafas lalu hembus pelan-pelan. nampaknya sejarah dulu mungkin berulang. cuma kini, saya lebih dewasa menghadapinya. biarlah walau siapa pun dia, apa pun ucapannya, bagaimana pun rentak bunyinya. saya amik earphone lalu lekap di telinga. kuatkan bunyi sekuat-kuatnya. biar hanya lagu itu yang saya dengar. biar putus seketika saya dengan alam luar sekeliling di ruang ini.

awak, saya terfikir berapa ramai yang akan terbaca tulisan hati ini. terfikir faham kah nanti mereka apa yang saya cuba sampaikan? atau mereka hanya akan singgah membaca dan tutup lalu berlalu pergi begitu sahaja. saya x mengharapkan pengertian sesiapa. sebab saya telah lama paham hati saya yang sebenarnya. tiada hubungan yang terlalu sempurna antara kita semua. saya juga tidak mengimpikan yang indah-indah sahaja.

lagu ini bawa saya ke dunia yang lain. saya khayal seketika sambil tangan ini masih lincah mencatatkan kata hati. rasanya emosi terganggu buat saya lebih suka menulis untuk bercerita. bukan saya seorang. ramai.



No comments:

Post a Comment