Monday, April 23, 2012

rindu!

saya balik kedah semalam. sampai di sini petang. memang tidak ingin pulang kesini jika di turut kata hati ini.
tapi, saya masih lagi dalam penjara untuk menggengam segulung ijazah

pulang ke sini bermaksud saya hilang segalanya. tiada kereta. tiada hiburan. tiada kakak tersayang. tiada lagi lampu indah-indah. tiada lagi bangunan tinggi mencakar langit. tiada jalan-jalan waktu malam hingga dinihari. tiada lagi suasana damai metropolitan. yang ada hanya suara harmoni unggas dan hijau daun-daun!. =)

tiada kawan-kawan teman berjalan. tiada istilah downtown. tiada tonton wayang di pawagam. tiada lepak sambil cerita-cerita di putra. tiada teman di sebelah yang pening-pening atau nervous tengok saya sampai langgar lampu isyarat walhal kereta bapak polisi ada di sebelah.hahaha~~ :p RINDUUUU

tapi sebenarnya tak mengapa. sebab saya sudah biasa. sebelum ini semuanya ok saja walaupun semua itu tiada. saya sudah biasa rebut-rebut naik bas tak kisah lah pergi kelas atau bandar. sudah biasa jalan kaki ke pusat sukan untuk melepaskan gian berenang saya yang gila-gila ini. sudah biasa makan meggi cup. sudah biasa makan makanan yang sama di kafe misc. sudah biasa boleh pandang luar dari tingkat atas ini sahaja. semuanya saya sudah biasa. :')

saya suka tempat ini. tapi saya juga suka tempat itu. saya suka cara hidup saya di sini. dan saya juga suka cara hidup saya di sana. namun jika di beri pilihan, saya akan pilih di sana. sebab saya telah temukan sesuatu yang di sini saya tidak pernah temukan. saya lama di sini tapi jarang hati saya di sini. bukan tidak bersyukur, tapi hati saya berat katakan saya keras untuk teruskan hidup yang tersisa ini di sana. di sana saya belajar untuk berusaha tapi bukan bermaksud di sini saya mati untuk terus berusaha. tapi saya masih yang dulu. bandar besar itu mengajar saya untuk terus berusaha dan keras untuk maju kehadapan. itu dunia saya. kata saya dalam hati dari dulu sampai sekarang tidak pernah berubah. cahaya lampu neon itu sepertinya membawakan saya semangat baru. amin~~


No comments:

Post a Comment